vrijdag 26 juni 2009

Flashpoint (1984)

Regie : William Tannen
Genre : Thriller
Acteurs : Treat Williams, Kris Kristofferson, Kurtwood Smith, Rip Thorn,...
Speelduur : 89 min.
Meer info : http://www.imdb.com/title/tt0087268/

Een film die slechter is dan hij eruit ziet. Ik hou van films die zich in de Texaanse woestijn afspelen, ik zie graag Kristofferson spelen en ik hou van films waar Feds de boel komen verstoren. "Flashpoint" kreeg me niet warm en daar waren verschillende redenen voor.

Het begon nochtans allemaal goed. Logan en Wyatt zijn twee grensagenten, die ervoor moeten zorgen dat er geen illegale mexicanen binnen de VS sijpelen ("wetbacks"). Beide mannen moeten een neergestort vliegtuig gaan natrekken. Onderweg vinden ze twee vrouwen met autopech. Natuurlijk duurt het niet lang of de twee vrouwen worden hun vriendinnetjes. Logan vindt nabij het vliegtuigwrak een jeep met een skelet in. Hij vindt ook een enorme hoop geld: 800.000 dollar. Hij stelt voor aan Wyatt om de som te delen en andere oorden te gaan opzoeken. Intussen nemen federale agenten de boel over, zeer tegen de zin van Logan en Wyatt. Ze willen een drugdeal breken en kennen de plaats van de levering. Carson, die de leiding heeft, heeft meer te verbergen...

Ik heb al slechtere B-films gezien, maar toch ook al betere. Het verhaal gaat niet vlug vooruit en het script omvat veel dialogen die nutteloos zijn. In feite zijn ze er alleen maar om de tijd te vullen. En daaraan heb ik een grondige hekel. Tannen doet zijn best om "Flashpoint" interessant te maken door een link te maken met de moord op Kennedy. Meer verklap ik niet. Verwacht in geen geval veel toffe actie. Het is niet echt een actiefilm, niet echt een komedie, niet echt een thriller. Het mist zo een beetje van alles. Nee, niet mijn ding.


Vinny's Rating : 4/10

Geen opmerkingen: